کلاه‌گيس؛ انواع اربعه


 





 
اگر بخواهیم کلاه گيس بخریم چه مواردي را بايد بدانیم و آيا منظره طبيعي دارد يا ناپسند است؟»
درباره کلاه‌گيس که روشي اقتصادي و عملي براي مرداني است که از طاسي سر رنج مي‌برند بايد توضيحاتي به شما بدهم. کلاه‌گيس انواع زيادي دارد که از نظر کيفيت و قيمت متنوع بوده و ممکن است از موهاي انسان يا رشته‌هاي مصنوعي درست شود. ظاهر کلاه‌گيس به مهارت شخصي که آن را کوتاه، مرتب و رنگ مي‌کند، بستگي دارد. اگرچه بعضي از کلاه‌گيس‌هاي آماده در صورت درست‌ اندازه‌کردن و حالت‌دادن ظاهر خوبي دارند اما بهترين کلاه‌گيس‌ها (البته پر هزينه‌اند) آنهايي هستند که با موي انسان و براي خود شخص تهيه شود. برخي از انواع کلاه‌گيس را برايتان معرفي مي‌کنم:
1) نوع سخت: کلاه‌گيس از نوع پلاستيکي است که موها در آن فرو مي‌رود و اين نوع عمر بيشتري دارد و حالت خود را بهتر حفظ مي‌کند. معايب آن نيز سنگيني و راحت‌نبودن در آب و هواي گرم و مرطوب است.
2) نوع نرم: اساس آن يک مش مصنوعي است که موها به آن گره زده شده و حسن آن راحتي بيشتر در آب و هواي مرطوب است اما زودتر شکل و حالت خود را از دست مي‌دهد.
3) توري جلوي سر: از يک نوع مش مصنوعي شفاف ساخته شده است و اگر با دقت به جلوي سر چسبانده شود، به سختي قابل تشخيص است. اين نوع کلاه به وقت زيادي براي چسباندن و مراقبت زياد نياز دارد.

4) کلاه گيس تکه‌اي: انواع متنوعي دارد و موهاي انساني يا رشته‌هاي مصنوعي روي يک زمينه تورمانند به آن دوخته شده و براي پوشش يک منطقه محدود به کار مي‌رود. براي افرادي که به طور کامل طاس هستند، کلاه‌هايي وجود دارند که داراي مکنده‌هاي پلاستيکي يا چسب براي اتصال به پوست سر هستند. شما بايد نوع موي به کار رفته در کلاه را انتخاب کنيد. اگرچه موي انسان گران‌تر است ولي ظاهر طبيعي‌تر دارد. نور آفتاب سبب کم‌رنگ‌شدن موهاي کلاه مي‌شود و به همين علت يادتان باشد هرچند وقت يک بار رنگش کنيد.
منبع:http://www.salamat.com